Γιόγκα δυναμώνει ψυχή και σώμα

Η Γιόγκα είναι μία φυσική, νοητική και ψυχική πρακτική ή μαθητεία που προέρχεται από την Ινδία. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία σχολών, πρακτικών και στόχων στον Ινδουισμό, Βουδισμό και τον Ζαϊνισμό. Οι γνωστότερες μορφές της στον δυτικό πολιτισμό είναι η Χάθα γιόγκα και η Ράτζα γιόγκα.

Γιόγκα δυναμώνει ψυχή και σώμα # Lollita.gr
Γιόγκα δυναμώνει ψυχή και σώμα

Η Γιόγκα στις ινδικές παραδόσεις είναι κάτι περισσότερο από φυσική άσκηση, καθώς διαθέτει ένα πνευματικό πυρήνα . Καθιερώθηκε, το 2014, με την επίσημη συγκατάθεση των Ηνωμένων Εθνών, με αριθμό υποστήριξης που αποτελεί ρεκόρ, καθώς ήταν ο μεγαλύτερος αριθμός υποστηρικτών μιας πρότασης στην ιστορία του οργανισμού ΟΗΕ!

Γιόγκα δυναμώνει ψυχή και σώμα #Lollita.gr
Γιόγκα δυναμώνει ψυχή και σώμα
Γιόγκα για Ευελιξία

Έρευνα έδειξε ότι οι άνθρωποι που έκαναν γιόγκα καθημερινά αύξησαν την ευελιξία τους έως και 35% μετά από μόλις 4 μήνες. Δίνοντας τέλος στην κόπωση και τη δυσκαμψία.

Αυξάνει την δύναμη του κορμού

Μερικές μορφές της γιόγκα, όπως η Ashtanga και η Power Yoga, είναι πολύ απαιτητικές. Αν τις ακολουθήσετε επιτυχώς θα βελτιώσετε σημαντικά το μυϊκό σας σύστημα. Λιγότερο έντονη μορφή της γιόγκα, είναι η Iyengar και η Hatha, αλλά σας ενδυναμώνουν σημαντικά.

Πολλές από τις πόζες δυναμώνουν το  άνω μέρος του σώματος, τετρακέφαλους και κοιλιακούς. Άλλες στάσεις εστιάζουν στην ενδυνάμωση του κάτω μέρους της πλάτης.

Καλύτερη στάση σώματος μέσα από τις ασκήσεις γιόγκα

Όταν είστε πιο δυνατοί και πιο ευέλικτοι, θα έχετε σίγουρα καλύτερη στάση σώματος. Οι περισσότερες όρθιες ή καθιστές πόζες της γιόγκα δυναμώνουν τους μυς του κορμού.

Οφέλη της γιόγκα στην αναπνοή

Η γιόγκα επικεντρώνεται σημαντικά στην αναπνοή σας, η οποία μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε.

Κατά κανόνα, οι άνθρωποι που κάνουν συχνά γιόγκα αισθάνονται λιγότερο αγχωμένοι και πιο χαλαροί. Ο λόγος, είναι ότι στη γιόγκα χρησιμοποιούνται τεχνικές διαλογισμού.

Η γιόγκα κάνει καλό στην καρδιά σας

Η γιόγκα μειώνει σημαντικά την αρτηριακή πίεση, επωφελώντας άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση, καρδιακές παθήσεις. Η γιόγκα έχει επίσης βοηθά να έχετε χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων. Πρέπει να σημειώσουμε πως συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Aσκήσεις γιόγκα

Στάση Κόμπρα (Bhujang asana)

Αυτή η στάση θα δυναμώσει τους μύες του στομάχου και θα ελαττώσει το κοιλιακό λίπος. Επίσης θα δυναμώσει το επάνω μέρος του σώματος και θα κάνει την σπονδυλική στήλη δυνατή και ευλύγιστη.

Για να την εκτελέσετε: Ξαπλώστε μπρούμυτα με το στομάχι και τα πόδια τεντωμένα και τα χέρια σας στο πλάι λυγισμένα κάτω από τους ώμους. Το πηγούνι και οι άκρες των ποδιών πρέπει να ακουμπούν στο πάτωμα. Εισπνεύστε αργά και σηκώστε το στήθος σας προς τα επάνω ενώ λυγίζετε προς τα πίσω. Κρατείστε αυτήν την θέση για 15-20 δευτερόλεπτα, ανάλογα με την δύναμή σας. Εκπνεύστε αργά και φέρτε το σώμα στην αρχική του θέση. Επαναλάβετε 5 φορές με 15 δευτερόλεπτα διάλειμμα ενδιάμεσα κάθε φορά. Εάν είστε έγκυος,έχετε έλκος,κοίλη ή πόνο στην πλάτη μην προσπαθήσετε να κάνετε αυτήν την άσκηση.

Στάση Τόξο (Dhanurasana)

Αυτή η στάση θα δυναμώσει το σώμα σας και θα σφίξει τους κοιλιακούς ώστε να βοηθήσει στην απώλεια λίπους από την κοιλιά. Κυλώντας εμπρός και πίσω σε αυτήν την στάση θα ενεργοποιήσει το πεπτικό σύστημα και θα καταπολεμήσει την δυσκοιλιότητα ενώ αφήνετε το σώμα να τεντώσει.

Για να την εκτελέσετε: Ξαπλώστε με το στομάχι και τα πόδια τεντωμένα έχοντας τα χέρια στο πλάι του σώματος. Λυγίστε τα γόνατα και φέρτε τα χέρια σας πίσω στους αστραγάλους σας και κρατείστε τους. Εισπνεύστε και σηκώστε το κεφάλι και μετά λυγίστε προς τα πίσω ενώ σηκώνετε τα πόδια όσο ψηλά μπορείτε. Κρατηθείτε εκεί για 15-20 δευτερόλεπτα και αναπνέετε κανονικά. Αρχίστε να εκπνέετε και επιστρέψτε στην αρχική θέση με τα πόδι τεντωμένα και τα χέρια στο πλάι σας. Επαναλάβετε τουλάχιστον 5 φορές με 15 δευτερόλεπτα διάλειμμα ανάμεσα κάθε φορά.

Στάση Pontoon (Naukasana)

Είναι πολύ καλή για την κοιλιά σας και μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση των μυών στα πόδια και στην πλάτη.

Για να την εκτελέσετε: Ξαπλώστε ανάσκελα με τα πόδια μαζί αλλά τεντωμένα και τα χέρια σας στα πλευρά σας, στραμμένα προς τα κάτω. Εισπνεύστε και να αρχίστε να σηκώνετε τα πόδια σας αλλά κρατώντας τα σε ευθεία χωρίς να λυγίσετε τα γόνατα. Θα πρέπει να τεντώσετε τα πόδια προς τα έξω και τα δάχτυλα των ποδιών και να προσπαθήσετε να ανεβάσετε τα πόδια σας όσο πιο ψηλά μπορείτε. Σηκώστε τα χέρια για να φτάσετε τα δάχτυλα των ποδιών σας και κάντε μια γωνία 45 μοιρών με το σώμα σας. Αναπνεύστε κανονικά και κρατηθείτε εκεί για 15 δευτερόλεπτα. Χαλαρώστε και εκπνεύστε. Επαναλάβετε αυτήν την άσκηση 5 φορές με 15 δευτερόλεπτα διάλειμμα ανάμεσα σε κάθε φορά.

Στάση Σανίδα (Kumbhakasana)

Αυτή η άσκηση είναι εύκολη. Καίει το λίπος στην κοιλιά ενώ παράλληλα τονώνει και δυναμώνει τους ώμους,τα χέρια,την πλάτη, τους μηρούς και τους γλουτούς.

Στάση Βαρελάκι (Pavanamukthasana)

Αυτή η στάση βοηθά το κάτω μέρος της πλάτης και τονώνει τους κοιλιακούς, τους μηρούς και τους γλουτούς. Επίσης πιστεύεται ότι εξισορροπεί το pH του σώματος με το να αυξάνει τον μεταβολισμό και βελτιώνει την υγεία του στομάχου.

 

Προσπαθήστε να καλλιεργήσετε μια στάση επίγνωσης, παιχνιδιού και αποδοχής. Έχετε επίγνωση οποιονδήποτε σωματικών αισθήσεων, συναισθημάτων και σκέψεων που εγείρονται. Προσεγγίστε την πρακτική σας με μια αίσθηση περιέργειας, αντί για αυτοκριτικής ή ανταγωνισμού. Διατηρήστε σταθερό το κίνητρό σας να εξασκείστε τακτικά.

 

Διαβάστε επίσης: Αναμνηστικά με υλικά από τις καλοκαιρινές σας διακοπές Ποιος θα μπορούσε να αντισταθεί και τη γοητεία και την ομορφιά των θαλασσόξυλων; Υπάρχουν τόσοι πολλοί εύκολοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να μετατρέψετε σμιλεμένα από τη θάλασσα, κομμάτια ξύλου σε καταπληκτικά στολίδια για το σπίτι σας.

Iris

Η Ρούλα Ίρις Κουτρούλη Ιδρύτρια και συνιδιοκτήτρια του Lollita.gr, είναι σκηνοθέτις - σεναριογράφος και παραγωγός. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1983. Σπούδασε στο Τµήµα Τουριστικών Επιχειρήσεων της Σχολής Διοίκησης και Οικονοµίας του ΤΕΙ – ΑΘΗΝΑΣ και έπειτα Σκηνοθεσία στο Ι.Ε.Κ. ΑΚΜΗ. Έχει επίσης σπουδάσει στο Θέατρο των Αλλαγών Υποκριτική και Σκηνοθεσία για Κινηµατογράφο και Τηλεόραση. Εργάστηκε στο Αρχiπέλαγος tv ως Βοηθός Αρχισυντάκτη Δελτίου Ειδήσεων, Παρουσίαση Σύντοµου Δελτίου Ειδήσεων και στη Διεξαγωγή Εξωτερικών Ρεπορτάζ. Εχει δουλέψει στο STAR CHANNEL ως Βοηθός Σκηνοθέτη για live εκποµπή καθώς και στη θέση Video Playout Operator. Ασχολείται με τη συγγραφή, σκηνοθεσία και παραγωγή ταινιών, εκπομπών, ντοκυµαντέρ και θεατρικών παραστάσεων.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

css.php